Tværfaglighed

Alle børnene i institutionen har brug for behandling, og ressourcerne til børnene fordeles ud fra en samlet tværfaglig vurdering.

I Lærkereden er der tre faggrupper - pædagoger, fysioterapeut og talepædagog. Vi arbejder tæt sammen med familien omkring det enkelte barn. Vi ser på barnet som en helhed, hvilket giver en optimal, individuel og målrettet behandling.

Vi arbejder tværfagligt, dvs. at alle, som har med det enkelte barn at gøre, anvender de pædagogiske, talepædagogiske og fysioterapeutiske strategier i deres omgang med barnet.

Vi er løbende opmærksomme på, at der udvikles nye behandlingsmetoder til behandling af vores børnegruppe. For tiden har vi sat særlig fokus på at inddrage den 4. dimension, nemlig forældrene, i det tværfaglige arbejde. Dette gøres via fokusgrupper. Ud over dette er vi begyndt at benytte en ny test: Bayley III.