Rammer for ønsket elevadfærd

Vi forsøger at have et minimum af regler, men følgende er udformet/godkendt af pædagogisk råd og elevrådet:

På gangene må man gå.

I skolegårdene – "Gul Gård" og "Rød Gård" - gælder følgende regler:

•  Kælke må man på sne efter aftale med en gårdvagt
  • Sneboldkampe finder sted på sportspladsen efter aftale med gårdvagt.
  • Træer - som ikke tager skade - må man gerne klatre i.
  • Kørestolsbrugere må kun køres af personalet samt kørestolsbrugeren.
  • Ekstra opmærksomhed er påkrævet i forbindelse med leg med snore, pinde og når elever skubber hinanden på cykel.
  • Kørende legetøj må i "Gul Gård" kun anvendes på asfalt, fliser og i skoven og i "Rød Gård" på den anlagte kørebane og på dele af flisearrealet.
  • I "Gul Gård" må der gerne graves i skoven, i "Rød Gård" må der gerne graves i sandkasserne og i den løse jord ved kørebanen.
  • Rampen i "Gul Gård" må man kun gå på.
  • Klatrevæggen i "Gul Gård" må man klatre på, der hvor man selv tør. Der må kun være to ad gangen på væggen, og man skal rette sig efter den voksne, der står der

KÆRESTEREGLER

Det er tilladt at

• holde i hånd og at
  • færdes med kæresten, hvor der er opsyn.

'TUMLEREGLER'

Hvis man er med til at lege tumleleg, skal man huske, at man ikke må slå, sparke, tage kvælertag, give "Olfert", tage politigreb eller lave "bombe".

Gult kort = 2 minutters udvisning

Rødt kort = udvisning resten af frikvarteret.

Man kan ved grovere forseelser udvises i længere tid - 'tumle-vagten' bestemmer!