Netværksmøder

Med afsæt i skolens vision afholdes Netværksmøder

Forældre og/eller de nærmeste omsorgspersoner til skolebegyndere i børneskolen, indbydes til at deltage i den række af netværksmøder, som børneskolen afholder.

På disse møder vil elevens kontaktperson i klassen, ergoterapeut og talelærer som udgangspunkt deltage. Herudover vil andre samarbejdspartnere, der har betydning for barnets udvikling, kunne deltage.

Der tilbydes 3 netværksmøder fordelt over de første 2 skoleår.

På det første møde laves et interview med afsæt i hele barnets hverdag.

Det er primært forældrene der interviewes, idet de er eksperter på deres eget barn.

Interviewet afdækker aktuelle aktivitetsudfordringer, som barnet har.

Forældrene udvælger én aktivitetsudfordring og bliver barnets talerør, når de tager stilling til, hvor barnets motivation er. Herved søger vi at sikre meningsfuldhed.

Der udarbejdes en handleplan på den valgte aktivitetsudfordring. Der arbejdes løbende med handleplanen, som evalueres på kommende netværksmøder.

Handleplanen bliver det fælles værktøj, der sikrer, at alle arbejder mod samme mål på samme måde.

Vores erfaring er, at når forældre og fagpersonerne omkring barnet i fælleskab arbejder ud fra samme intention, mål og metode, skabes de bedste muligheder for at barnet udvikler sig.