Skole - hjemsamarbejde

Skole-hjemsamarbejdet

For vore elever er det af stor betydning, at der er et godt og stabilt skole-hjemsamarbejde, der kan sikre, at de krav, der stilles, til den enkelte er nogenlunde ensartede.

Vi forventer af jer som forældre, at I indgår i forpligtigende samarbejde med os. At vi sammen kan skabe realistiske mål for lige netop jeres barn, mål for det hele barns udvikling. Vi forventer, at I sammen med os, vil arbejde ud fra skolens målsætning.

Det daglige skole-hjemsamarbejde
På skoledage kan personalet kontaktes via forældreintra eller telefon (samtaler eller sms), eller personlig kontakt. Hvis I ønsker svar på uddybende spørgsmål eller andet længerevarende, bør I inden aftale dette med barnets klasselærer.
I ved selv, hvad der er vigtigt for os at vide for at jeres barn skal få så god en dag her som muligt. - Det kan dreje sig om alt hvad der rører sig i barnets liv såsom den syge bedsteforælder, den nye nabo, søvnproblemer, at barnet lige netop i dag er kommet skævt ud af døren, undersøgelser, opfyldelse af ønsket om en hund osv.. Altså såvel de positive som de mindre positive dele af livet.

Møder,  konferencer og netværk
Hvert år afholdes der to skole-hjemsamtaler om hver elev. Den ene tilbydes som et hjemmebesøg. Hvis I som forældre ikke ønsker dette, kan mødet foregå på skolen. Den anden skole-hjemsamtale er skolekonferencen.
Alle klasser afholder to forældremøder om året. Det ene i september, hvor alle klasseforældremøder foregår på samme dato og dermed med mulighed for at alle skolens forældre samles. Det andet forældremøde tilrettelægges af de enkelte klasseteams.
Alle forældre til skolebegyndere tilbydes fire netværksmøder. Til disse møder indbydes udover forældrene de fagpersoner, der arbejder med det enkelte barn, samt de personer udenfor skolen, som forældrene ønsker. På netværksmøderne aftales, hvordan man skal arbejde med afgrænsede områder med den pågældende elev. – Det er effektivt, når alle omkring eleven gør tingene på samme måde.
For alle vore sprogklasseelever tilbydes der tre årlige netværksmøder.
Også for vore andre elever kan der opstå behov for møder ud over skole-hjemmøderne. Disse arrangeres af klasselærer og afdelingsleder i samarbejde med forældrene og evt. barnets sagsbehandler.