Information om Tulla

SFO

Den norske forfatter, der har lagt navn til skolen, havde en datter med særlige behov. Denne datter havde kælenavnet Tulla. Vi fandt det derfor naturligt, at vores SFO skulle have navnet Tulla.

Brugerne af Tulla er alle elever på Sigrid Undset Skolen. Alle vore elever fra 0.-10. klasse kan benytte Tulla, hvis de er tilmeldt.

Tulla holder åbent mandag til torsdag fra kl 6.30 og igen efter skoletid til kl 16 og fredage fra 6.30 til 15.00.

Tulla's åbningstider er:

Mandag: 6.30 til 16.00

Tirsdag: 6.30 til 16.00

Onsdag: 6.30 til 16.00

Torsdag: 6.30 til 16.00

Fredag: 6.30 til 15.00

Hvis man benytter ”morgen-Tulla” kan man enten afleveres af sine forældre kl 6.30 eller komme med kørselsordningen kl 7.00.
Morgenåbningen varetages af en del af de faste medarbejdere og finder sted på Lerchenfeldvej 32 / Det røde Hus. Der serveres morgenmad, leges, spilles, hygges, slappes af inden de ældste elever følges til det gule Hus kl 8.15, hvor de møder personalet fra deres klasser. De yngste børn bliver i Rødt Hus til klokken ringer kl 8.30, hvor de hentes af deres klassepersonale.

Tulla på en skoledag
På skoledage er gruppeinddelingen i Tulla den samme som klasseinddelingen i skolen. Tullapersonalet er også en del af skoledagen, idet de varetager dele af den understøttende undervisning, kan være med i lektiecafe og kan have støttefunktioner i skoledagen eller være med som skolepædagoger. Eleverne har således en fast gruppe voksne at forholde sig til.
Tulla-tid byder typisk på leg ude eller inde. Leg der rummer mange elementer af læring på det sociale plan, elementer som også indgår i skoledagen. Det tilstræbes, at er i løbet af ugen er mindst en længerevarende periode med SFO-tid.

Tulla i skoleferier
For de børn der er tilmeldt, har Tulla har åbent mellem klokken 6.30 og 16.00 alle hverdage i skoleferie.
De skolefri dage giver mulighed for anderledes aktiviteter, oplevelser og socialt samvær end i dagligdagen. Der arrangeres heldagsture, fællesspisning, aktiviteter på tværs af grupperne efter interesse og behov. Eller miniturneringer i alt fra kortspil, bordfodbold til bordtennis og fodbold.
Vi tilstræber, at alle børn også i skoleferier er sammen med voksne de kender fra skoledagene.
Da ikke alle ansatte kan læse alle elevers kontaktbøger, beder vi om, at man på skolefri dage kontakter Tulla  på følgende telefonnummer: 61248199