Samarbejde med faggrupper

Samarbejde med faggrupper uden for skolen

Skolen samarbejder med PPR i Kalundborg Kommune – og PPR i de øvrige kommuner vore elever er bosiddende i.
Tre psykologer fra PPR Kalundborg er tilknyttet de forskellige klasser. De deltager lejlighedsvis i personalets teammøder og kan give råd og vejledning om den fortsatte indsats for barnet, ligesom det er dem, der foretager eventuelle observationer og revurderinger af eleverne.
I foråret 2015 starter et nyt tiltag med en sagsbehandler, som vil være på skolen nogle timer om måneden. Det er hensigten at foregribe eventuelle problemer af socialfaglig karakter.
Skolens personale deltager også i møder arrangeret af Børn og Familie, af børneambulatoriet på Holbæk sygehus eller andre eksterne eksperter.

Vi har gennem mange år haft et godt og givende samarbejde med nærpolitiet om stort og småt. Her tænkes både på gå-prøver, kriminalitetsforebyggelse og forældremøder om det at kunne færdes på de sociale medier.

Vore ældste elever har ved behov fået støtte til at tage knallertkørekort på Kalundborg kommunale Ungdomsskole. Her kan teoriundervisningen eksempelvis foregå i et tæt samarbejde mellem ungdomsskolen og skolen.

De af vore elever, der ønsker at blive konfirmerede, får tilbud om konfirmationsforberedelse. Undervisningen foregår på hold, og der kan være enkelte år, hvor der ikke er et hold.
Præsten underviser eleverne dels på skolen, dels i Nyvangskirken – den nærliggende folkekirke. Det at blive undervist af en ”fremmed” i en større flok kræver tryghed. Der vil derfor altid være personale fra skole og eller Tulla med i denne undervisning.
Selve konfirmationen foregår fra Nyvangskirken, medmindre elev og forældre selv træffer aftaler med en anden præst om selve konfirmationen.
De år, hvor vi har konfirmationshold, foregår konfirmation for vore elever altid søndag efter St. Bededag.