Skolens bygninger og faciliteter

Sigrid Undset Skolen har hjemme i flere bygninger.

Hovedbygningen - "Det gule hus"

I skolens hovedbygning "Det Gule hus" er der 6 klasselokaler, et læsebibliotek og 3 pædagogiske forberedelseslokaler.
Der er desuden flere faglokaler: 2 skolekøkkener, gymnastiksal og værksted med faciliteter til henholdsvis sløjd og billedkunst.
Det er også i hovedbygningen, at skolens administration har deres kontorer.

Skolen er i forskudte planer, og der er adgang med elevator til alle planer, hvor der er undervisningslokaler.

"Det røde hus"

Hos hovedbygningens nabo, "Det røde hus", har vi også lokaler. Her finder man 5 klasser, et fællesrum og et køkken, samt mødelokaler og 2 pædagogiske forberedelsesrum.

Pavilloner

Skolen benytter endvidere to pavilloner hvor der også er klasseværelser i begge pavilloner. Ved begge pavilloner er  der også adgang for kørestolsbrugere.

I den ene pavillon holder skolens ergoterapeuter og talepædagoger til.

I den anden pavillon holder viceskoleleder Malene Thyrring og afdelingsleder Tanja Duncan bl.a. til.

Lerchenfeldvej 37

Lidt længere nede af vejen, på Lerchenfeldvej 37, holder vores ungdomsklasser til. Her har de deres helt eget ungdomsmiljø med tilhørende udeareal.

Udendørs faciliteter

Skolen har to legepladser - en ved det røde hus og en ved det gule hus. Derudover har vi også et skovområde med shelter, bålsted og svævebane.

Skolen har også en sportsplads, som er placeret lige mellem det røde og det gule hus.